טיפ: להעז להעיר דובים מרבצם!

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

טיפ קצר על חשיבות פעולה ישירה, בטוחה, בהורות, המבטאת אמון בעצמנו ובילדנו. מתוך קורס הדרכה אינטרנטי להורים לילדים בגיל הרך.

נכון שפעמים רבות אתם אומרים: "היא משחקת בשקט, הוא יושב יפה על הסיר, למה לקלקל על ידי שנתייחס לכך? עדיף להתעלם", או "כדאי שלא יראה שאנחנו עומדים לצאת מהבית, כדי שלא יתחיל לבכות"? פעמים רבות אנחנו פוחדים לפעול בהורות, בין אם להתעמת עם הילד ובין אם לעודדו ולחזקו, מחשש להפר מצב רגוע נוכחי. למה לקלקל דברים טובים? למה להעיר דובים מרבצם? למשל, ילדנו עומד להירדם, ואנחנו חוששים להיכנס ולומר לו לילה טוב, שמא יתחיל לבכות. או ילדנו נהנה מפעילות מסוימת, ואנחנו חוששים להתייחס לכך שמא יזעיף פנים ויאמר שהוא לא נהנה. ואולם, אני מציע לכם לא לחשוש, להעז להיות ישירים, לחיוב או לשלילה, ביחסים שלכם עם ילדכם. המלצה זאת נובעת בצורה ישירה מתפיסת המנהיגות ההורית: לעשות את מה שנכון לטווח ארוך, גם אם הוא עלול לגרום בטווח הקצר לקשיים, לאי נעימויות. זוכרים שהצעתי לכם בהרצאה הרביעית בנושא של פיתוח יכולות אישיות להיפרד בצורה ישירה מהילד כשיש צורך בכך, ולא לנסות להתחמק ממנו? זה הרעיון: לפעול בצורה ישירה, בטוחה, המבטאת אמון בעצמכם ובילדכם. כשאתם מישירים מבט לילדכם ואומרים לו שאתם אוהבים אותו, כשהוא משחק לבד, ולא חוששים האידיליה תיגמר ברגע זה, אתם משדרים לו שאתם רואים אותו, גם אם הוא לא מתאמץ להראות את עצמו. יכול להיות שבפעמים הראשונות שתעשו זאת, ילדכם יופתע וייצמד אליכם. אבל בהמשך, ביטחונו בעצמו ובכם יגבר. נכון שאם אתם שואלים את ילדכם אם הוא מפחד ללכת לישון, והוא יאשר זאת, תצטרכו להתמודד עם הבעיה, שאולי הייתם יכולים להתחמק מלהתמודד אתה אם לא הייתם שואלים אותו. אבל, היוזמה שנקטם תשתלם לכם לטווח ארוך. בנכם לומד שהוא לא צריך לעשות מאמצים מיוחדים כדי שתתייחסו לפחדיו. הוא לומד שביחסים אתכם אפשר לדבר בצורה פשוטה וישירה על קשיים ובעיות, וכך גם לפתור אותן. הוא לומד לסמוך עליכם וכך גם על עצמו.

לקישור לסרטון המציג טיפ זה – לחצו כאן. 

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים

הפרק השלישי בסדרת השיחות: "קוסם ופסיכולוג משוחחים על העצמת אנשים באמצעות קסמים". בפרק זה, "חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים", מתארים חיים עמית ואוֹרי אשכנזי שיטה מעשית שפיתחו לחיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות קסמים פשוטים. אורך השיחה בזום 9.57 דקות.

להתקדם לאט, להגיע מהר – פרידה נכונה של משפחות מפרק א' והתחברות מתאימה לפרק ב'

משפחות המבקשות להתחבר לפרק ב' בחיים ממהרות לעשות זאת, ולכן נכשלות פעמים רבות. במאמר מוצע לבצע תהליך מורכב ורגיש זה באיטיות: לדעת להיפרד נכון מפרק א', בלי קיצורי דרך, ולהצליח להתחבר נכון לפרק ב', גם כן בלי קיצורי דרך. מוצעים טיפים מעשיים כיצד לבצע זאת.

לגלות את הקוסם הפנימי אצל ילדים

במאמר מוצעת שיטה של עשיית קסמים עם ילדים תוך כדי דיאלוג איתם על משמעות דימויי הקוסם והקסמים. כך הילדים לא רק ייהנו מהקסמים, אלא גם יגלו שהם קוסמים בפועל ותשורטט הדרך לטיפוח הקוסם הפנימי שבתוכם.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן