טיפ: למסגר מחדש את התנהגות הילד.

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

טיפ קצר במסגרת סדנת הדרכה אינטרנטית, שלוש פגישות, להורים בנושא יחסי אחים. לפרטים ולהרשמה לסדנה היכנסו לאתר "לומדים מהבית עם הפסיכולוג חיים עמית" בכתובת: https://amithaim.com/courses/

מסגור מחדש (reframing) בהורות פירושו יכולת ההורים להתייחס להתנהגות מסוימת של הילד שעד כה ראו אותה כשלילית, מנקודת ראות אחרת, חיובית. למשל, התנגדותו של ילד להוראות נתפשת כתכונה רעה במשפחה, אבל אם נתפוש אותה בהקשר של יכולת הילד להתנגד לאדם המנסה לנצלו היא מקבלת משמעות חדשה וחיובית. בנושא הרצאה זאת, טיפוח יחסים חיוביים בין אחים, הורים יכולים לשנות את תפישתם השלילית את התנהגותו המציקה של אח אחד, נאמר הגדול, כלפי אחיו, נאמר הצעיר, ולראותה כהתנהגות המלמדת את שני האחים התמודדות עם הצקות בחברה.

כשאנחנו מצליחים לשנות את זווית הראייה שלנו על התנהגות הילד מהתבוננות שלילית להתבוננות חיובית, משתנה גם היחס שלנו אליו ובהמשך משתפרת כל מערכת היחסים במשפחה.

לקישור לסרטון קצר (כדקה וחצי) המציג את הסדנה האינטרנטית בנושא יחסי אחים –  לחצו כאן.

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן