פרגון החודש: אילה מור, אמנית רב תחומית, יוצרת וכותבת

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון חודש נובמבר 2016 לאיילה מור, אמנית רב תחומית, יוצרת וכותבת.

מאת: חיים עמית, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך, יועץ ארגוני

מחבר הספרים: הורים בטוחים בעצמם, מודן, 2012

הורים כמנהיגים, מודן, 2006  והורים כבני אדם, ספרית פועלים, 1997

מנהל אתרי האינטרנט: "עמית בעין החורש" ו"לומדים מהבית עם הפסיכולוג חיים עמית"

 

אילה מור, אמנית רב תחומית, יוצרת וכותבת. אילה, אמא לשלושה ילדים, חיה ועובדת בקיבוץ עין החורש. בעברה עבדה שנים רבות כמעצבת  גרפית. בנוסף, עסקה בפיתוח וייצור בחו"ל של מגוון מוצרים בשיתוף חברות שונות. אילה כתבה שני ספרי ילדים שיצאו בהוצאה עצמית, וספר ל"גדולים" עליו היא מרצה ברחבי הארץ. אילה מתמקדת כיום ביצירה לתוך מסגרות של חלונות ישנים, העוברים שיפוץ וזיגוג מחדש, על ידי הדבקת האבנים על גבי הזכוכית בחלונות. בעבודותיה משולבים חוטי מתכת, קליפות גזעי עצים וענפים.iusa_75x75-43164324_ds7t

אילה מעידה על עצמה שכילדה וכאשה שגדלה ובגרה בקיבוץ, נופי שדות ופרדסים, משק כנפי ציפור, הדרם של עצים הנעים ברוח וזריחות ושקיעות באופק, הם חלק מהותי מחייה. "מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד אהבתי את יופיו ופשטותו של הטבע", היא כותבת. שאלת תפיסת הפשטות שבקיום וסקרנותה כיצד אפשר לדבר בעזרת אבנים, מנחים  אותה בעשייתה האמנותית. והיא מוסיפה ומעידה על עצמה כמי ש"מנהלת דיאלוג בין עולם הרוח לעולם הפיזי, ונמצאת בחיפוש מתמיד אחר השפעתנו על המציאות הסובבת אותנו."unnamed

אילה עובדת בסטודיו בעין החורש, שם אפשר לרכוש את יצירותיה, כמו גם באתר האינטרנט שלה. בדף הפייסבוק שלה אפשר לעקוב אחר יצירות חדשות שלה, המלוות במילים המספרות את סיפורן.

ביקרתי לאחרונה את אילה מספר פעמים בסטודיו הקטן והמואר שלה, הניצב במרכז הקיבוץ, מול אולם התרבות. התרשמתי מהשילוב של עוצמה ועדינות בעבודותיה, ומיכולתה לראות בתוך המובן מאליו, אבנים, גם עולמות ומחוזות אחרים, מסקרנים ומרגשים. אני מעריך את אילה על שהעזה והתפתחה בהתאם לנטיות ליבה, האמינה בכישוריה וביכולותיה, האזינה לחלומותיה, והיא מצליחה לבטא בצורה מקצועית מרשימה את יצירתיותה ואת חשיבתה העצמאית.

אילה היא דוגמה מרתקת לכישרונות הצעירים הרבים החיים בקיבוץ עין החורש, שתענוג עבורי לעודד את התפתחותם, ואשר עושים עבורי את הקיבוץ למקום שמעניין ונעים לחיות בו. 

* לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן 

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאיבוד החופש לִרְצוֹת הוחופש מִלִּרְצוֹת, ואציין את הפעולות המתקנות הנדרשות להחזרת החופש הפנימי בשני היבטיו.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן