הורים כמנהיגים – להיות הורה משפיע

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

הרצאה להורים לילדים בכל הגילאים. בפתח ההרצאה יתוארו התגובות הקיצוניות של הורים במצבי לחץ בהורות - להיות "נבוט" ולהיות "סמרטוט". בהמשך יוצגו שני המאפיינים העיקריים של מנהיגות הורית: יכולת לקביעת מטרות ראויות, ושליטה במגוון מיומנויות מנהיגות. תינתנה דוגמאות מעשיות למטרות הוריות ולדרך קביעתן, ולשימוש יעיל במיומנויות המנהיגות עיקריות.

בעידן המודרני, הורים רבים הולכים לאיבוד בסבך הקשיים של גידול ילדים. הם נוכחים לדעת שגישתם הדמוקרטית והליברלית אינה יעילה, אך אינם יודעים כיצד לפעול אחרת. הם שואפים להיות סמכותיים ותקיפים, אך חסרים את הסמכות הטבעית שהייתה להוריהם. האלטרנטיבה היא – מנהיגות הורית חכמה, המתחשבת בילדים, אך לא מנוהלת על ידם.

scan0053

בהרצאה מעניינת ומחדשת תוצג בבהירות גישת המנהיגות ההורית, כפי שהיא מיושמת בגילאים השונים. הנחת גישת המנהיגות ההורית היא שהורים משפיעים על ילדיהם, לטוב או לרע, בין אם ירצו בכך ובין אם לאו. עדיף לכן שישכילו להשפיע בצורה טובה על ילדיהם. בפתח ההרצאה יתוארו התגובות הקיצוניות של הורים במצבי לחץ בהורות – להיות "נבוט" ולהיות "סמרטוט". בהמשך יוצגו שני המאפיינים העיקריים של מנהיגות הורית: יכולת לקביעת מטרות ראויות, ושליטה במגוון מיומנויות מנהיגות. תינתנה דוגמאות מעשיות הן למטרות הוריות ולדרך קביעתן, והן לשימוש יעיל במיומנויות המנהיגות עיקריות.

אורך ההרצאה כשעה וחצי, והיא כוללת מצגת, שמשולבים בה קטעי וידיאו להמחשה (נא להכין מקרן, מסך וחיבור רמקול למחשב נייד). ההרצאה אינה מוגבלת מבחינת מספר המשתתפים.

אהבת? מוזמן לשתף

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

תקווה יוצרת מציאות – הרצאה

הרצאה מחדשת ורבת השראה על כוחה של התקווה לייצר מציאות, אישית או חברתית, טובה יותר. בהרצאה יפורטו שלושת מרכיבי התקווה – רצון, היתכנות ועשייה – ויוצעו כלים מעשיים להעצמתם, כדי שאכן תהיה זאת תקווה יוצרת מציאות.

חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים – סדנת למידה לאנשי מקצוע

סדנה חוויתית, מחדשת ומעשירה, שמטרתה ללמד אנשי מקצוע כיצד לחזק את ביטחונם העצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים פשוטים. הסדנה מיועדת לאנשי מקצוע בתחומי הייעוץ, הטיפול וההדרכה, מאמנים אישיים, מנחי קבוצות. הסדנה תועבר במשותף על ידי  אוֹרי אשכנזי, קוסם, מנטליסט ומאמן; וחיים עמית, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן