מקומם של הורים ושל מחנכים בהתמודדות עם התנהגויות סיכוניות של בני נוער

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

הרצאה מרתקת וחשובה מאוד בתקופה הנוכחית להורים, מורים, יועצים, מדריכי תנועות נוער, רכזי נוער ועוד. בהרצאה מוצגת התפישה שמקומם של הורים בהתמודדות עם התנהגויות סיכוניות הוא בעיקר לשמש בלם כנגד הידרדרות בני הנוער, הן באמצעות התשתית הערכית של המשפחה, והן בהתמודדות נכונה במצבי קיצון. ואילו מקומם של המחנכים - מורים, יועצים, מדריכי תנועות נוער, רכזי נוער וכיוצא באלה - הוא לסייע לבני נוער לפתח מנהיגות חיובית, שתתווה נורמות השתייכות ראויות לקבוצת בני הגיל.

הרצאה מרתקת וחשובה מאוד בתקופה הנוכחית להורים, מורים, יועצים, מדריכי תנועות נוער, רכזי נוער ועוד.

התנהגויות סיכוניות בגיל ההתבגרות מוגדרות כהתנהגויות שיש בהן סכנה לבריאות המתבגר, בטווח הקרוב או הרחוק, כמו השתכרות, שימוש בסמים, אלימות מינית. הורים ומורים עומדים חסרי אונים מול התנהגויות אלה. הם חסרי יכולת השפעה בגלל פרדוקס האחריות והסמכות: מצד אחד, האחריות המוטלת עליהם על ידי החברה להתמודדות עם התנהגויות אלה רבה, ואולם הסמכות, הכלים למימוש אחריות זאת, מועטים מאוד.

ההרצאה מבוססת על ההנחה שבני נוער מזדהים עם קבוצת בני הגיל שלהם ומנסים לשרוד בה על ידי אימוץ הנורמות הפנימיות שלה. התנהגויות סיכוניות אצל בני נוער הן פיתרון קל לקונפליקטים פנימיים של זהות, ערך עצמי וחיפוש תחושת שייכות.

בהרצאה מוצגת התפישה שמקומם של הורים בהתמודדות עם התנהגויות סיכוניות הוא בעיקר לשמש בלם כנגד הידרדרות בני הנוער, הן באמצעות התשתית הערכית של המשפחה, והן בהתמודדות נכונה במצבי קיצון. ואילו מקומם של המחנכים – מורים, יועצים, מדריכי תנועות נוער, רכזי נוער וכיוצא באלה – הוא לסייע לבני נוער לפתח מנהיגות חיובית, שתתווה נורמות השתייכות ראויות לקבוצת בני הגיל.

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

תקווה יוצרת מציאות – הרצאה

הרצאה מחדשת ורבת השראה על כוחה של התקווה לייצר מציאות, אישית או חברתית, טובה יותר. בהרצאה יפורטו שלושת מרכיבי התקווה – רצון, היתכנות ועשייה – ויוצעו כלים מעשיים להעצמתם, כדי שאכן תהיה זאת תקווה יוצרת מציאות.

חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים – סדנת למידה לאנשי מקצוע

סדנה חוויתית, מחדשת ומעשירה, שמטרתה ללמד אנשי מקצוע כיצד לחזק את ביטחונם העצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים פשוטים. הסדנה מיועדת לאנשי מקצוע בתחומי הייעוץ, הטיפול וההדרכה, מאמנים אישיים, מנחי קבוצות. הסדנה תועבר במשותף על ידי  אוֹרי אשכנזי, קוסם, מנטליסט ומאמן; וחיים עמית, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן