- This topic has תגובה 1, 2 משתתפים, and was last updated לפני 9 שנים, 12 חודשים by .
-
דיון
-
שלום רב,
מאוד אשמח לקבל את חוות דעתך על הסוגיה הבאה:
בני בן 5.5, מפותח פיזית ללא בעיות התפתחותיות.הולך לחוג שחייה במשך שנה. מאוד אוהב להיות במים, לשחות לצלול ובעיקר לשחק ובזה מסתכמת השתתפותו בשיעור.כמעט ולא מקשיב למורה, לא מסיים תרגילים, לא מרוכז בכלל במורה אלא במה שמסביב. הוא כבר הפגין שהוא יכול ויודע כשרוצה. נראה מהצד שהוא פשוט לא מעוניין במה שמתרחש בשיעור וההנחיות של המורה מבחינתו-המלצה בלבד. נראה שהוא תופש את זה כמשחק והוא יכול לעשות מה שבא לו ולא בא לו להתאמץ! גם בגן ובבית אני מזהה אצלו לפעמים חוסר רצון להשקיע מאמץ וכתוצאה מזה איבוד עניין במשהו שהוא אוהב. מספר פעמים רציתי להפסיק את החוג אך הוא התחנן להישאר. היום שאלתי אותו מה הוא אוהב יותר ומה פחות בחוג: תשובתו לא השאירה ספק ״אני אוהב את המשחקים שבסוף אבל פחות אוהב להתאמן״.
ההחלטה המיידית שלי היא להפסיק את החוג, מצד שני הוא מאוד אוהב לשחות (רק לא לפי הנחיות) ואני מאוד חוששת שהמסר שיועבר לו שלא חובה להתאמץ, אפשר לוותר אם לא בא לנו.
ההתנהגות הזו מתסכלת ומטרידה אותי (לא רק בהקשר לחוג אלא בכללי), לעיתים מביאה לויכוחים, ניסיון שלי להרביץ בו תורה איך נכון להתנהג ואיומים להפסיק את החוג. לפני השיעור הוא מדקלם איך הוא יתנהג אבל בפועל ממשיך כדרכו.2 שאלות:
1. האם למרות החשש למסר שגוי כדאי ונכון להפסיק את החוג? אם כן – איך לעשות זאת שלא ייתפש בעיניו (ובעיניי) כעונש/כשלון?
2. מה לדעתך מהווה מקור לזה שחוסר רצון להתאמץ מנצח על משהו שהוא כל כך אוהב? מחסור בפרגון מצידנו? חוסר בטחון עצמי וחשש מכשלון?אשמח מאוד לעזרתך!