פרופסור חיים עומר – מחבר הספר "עולם של פיתויים"

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון החודש לספר "עולם של פיתויים" מאת חיים עומר

אמנם קטונתי מלהמליץ לקרוא בספריו של חיים עומר, וזה נראה לי אף מיותר לאור המעמד המקצועי המוכר והמבוסס שלו בתחום עבודה עם הורים. אבל, אני שמח על ההזדמנות שנוצרה לפרגן לו כאן, עם צאת ספרו החדש.

בספר "עולם של פיתויים" עוסק חיים עומר לראשונה בצורה ממוקדת בהורים נורמטיביים ובילדים מן השורה: איך נוכל להגן עליהם מול ים הפיתויים של מחשב, החומרים הממכרים, הפורנוגרפיה והמיניות הלא מוגנת  או הנהיגה המסוכנת?  איך נוכל להתמודד עם בעיות כמעט אוניברסליות כמו שקרים,והסתרה, חברים בעייתיים ושימוש בעייתי בכספים?  לתמונת כריכת הספר, לחצו כאן. לפרק הראשון מתוך הספר, לחצו כאן

פרופסור חיים עומר, מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א, הוא בין הדמויות המובילות בעולם בנושאים של סמכות והשגחה הורית.  ספריו ("שיקום הסמכות ההורית", "המאבק באלימות ילדים", "השטן שבינינו", "פחדים של ילדים", הסמכות החדשה: משפחה, בית ספר קהילה") תורגמו לשמונה שפות, וגישתו זוכה לתהודה רחבה, ואין-ספור גופים העוסקים בהורות ובעזרה לצעירים על פי עקרונותיו קמו בארצות רבות. לאתר מרכז הסמכות החדשה, לחצו כאן.

נפגשתי עם חיים עומר במספר מפגשים מקצועיים, בין אם כשהזמנתי את חיים להרצות בתפקידי כראש המרכז להורות ומשפחה במכללת סמינר הקיבוצים, ובין אם כשחיים הזמין אותי להרצות באירוע השקת אחד מספריו.  תמיד התרשמתי מרוחב ידיעותיו ומעומקן, ומגישתו היצירתית והחדשנית. חיים גם הסכים לקרוא את אחד הפרקים בספרי האחרון "הורים בטוחים בעצמם - מנהיגות הורית בגיל הרך", ותגובתו הייתה מפרגנת. אבל מעל לכל, זכורה לי דווקא פגישה מקצועית אך בעלת גוון מאוד אישי עם חיים, לפני שנים רבות, בביתי בכפר סבא. חיים עמד לקראת הוצאת ספרו הידוע "שיקום הסמכות ההורית", ובא לשוחח איתי על תפישת ההורות ההומניסטית, כפי שהבאתי אותה לביטוי בספרי הראשון, "הורים כבני אדם". מעבר לכבוד שראיתי בכך עבורי, התרשמתי מגישתו החקרנית, המעמיקה, המבקשת ללמוד מכל אחד.

* לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאיבוד החופש לִרְצוֹת הוחופש מִלִּרְצוֹת, ואציין את הפעולות המתקנות הנדרשות להחזרת החופש הפנימי בשני היבטיו.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן