טיפ: לחזק את עצמנו על ידי אמירה פנימית חיובית, חוזרת ונשנית.

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

טיפ קצר במסגרת סדנת הדרכה אינטרנטית להורים בת 3 פגישות בנושא יחסי אחים. לפרטים ולהרשמה לסדנה היכנסו לאתר "לומדים מהבית עם הפסיכולוג חיים עמית" בכתובת: https://amithaim.com/courses/

יש מצבים קשים רבים בהורות בהם אנחנו עלולים לאבד את שיווי משקלנו: כשהילד מתחצף אלינו, כשהילד זורק את האוכל על הרצפה, כשמעירים אותנו שוב ושוב באמצע הלילה ועוד. עוינות המתגלה בין ילדינו עלולה להוציא אותנו לגמרי מדעתנו. הטיפ שאני רוצה להציע לכם היום יכול לעזור לכם במצבים קשים אלה ואחרים:  לחזק את עצמנו על ידי אמירה פנימית חיובית, חוזרת ונשנית.

לכל אחד מאתנו יש משהו שעוזר לו להתמודד ברגעים קשים בהורות: תחושת האהבה האדירה שלו לילד, רגעים של סיפוק ואושר בהורות, הדחף להצליח והפחד להיכשל, ראייה אופטימית כללית, נאמנות לערכים חשובים (משמעת, אכילה בריאה, התנגדות לאלימות וכו'), ראייה הומוריסטית מקלה, תחושת מחויבות הורית ועוד. אני מציע לכם לנסח לעצמכם בצורה פשוטה וממוקדת את הכוח הזה, ולהזכיר זאת לעצמכם במצבים הקשים בהורות.

יהיה אשר יהיה המקור האנרגטי הנפשי  שלנו – תחושת מחויבות, תחושת אהבה, זכרון רגעי אושר, צורך הישג, ראייה אופטימית, ערך חשוב, הדוגמה האישית שלנו ועוד – חשוב שכל הורה יזהה מקור זה עבור עצמו. הזיהוי יאפשר להורה לצרוך את מקור האנרגיה הזה בצורה מבוקרת, ואף לחדש אותו במצבים שהוא זקוק לו במיוחד. כשם שיהיה נכון לאכול ארוחה עשירת פחמימות, למשל פסטה, לפני מאמץ גופני מיוחד כמו טיפוס קשה על קרחון או ריצת מרתון, כך נכון להתחבר למקור האנרגטי הפנימי שלנו לפני מצבים קשים בהורות, במהלכם ואחריהם. למשל, משפט שמבטא ערך יכול להיות "ככל שאתה עושה לילדים שלך את החיים קלים יותר, כך הם יהיו להם חיים קשים יותר כשיגדלו". משפט פנימי מחזק יכול להיות: "אם קשה, צריך להתאמץ. אם קשה מאוד, צריך להתאמץ יותר", או "אחרי כל עליה יש ירידה", וכיוצא באלה.

לקישור לסרטון קצר (כדקה וחצי) המציג את הסדנה האינטרנטית בנושא יחסי אחים –  לחצו כאן.

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים

הפרק השלישי בסדרת השיחות: "קוסם ופסיכולוג משוחחים על העצמת אנשים באמצעות קסמים". בפרק זה, "חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים", מתארים חיים עמית ואוֹרי אשכנזי שיטה מעשית שפיתחו לחיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות קסמים פשוטים. אורך השיחה בזום 9.57 דקות.

להתקדם לאט, להגיע מהר – פרידה נכונה של משפחות מפרק א' והתחברות מתאימה לפרק ב'

משפחות המבקשות להתחבר לפרק ב' בחיים ממהרות לעשות זאת, ולכן נכשלות פעמים רבות. במאמר מוצע לבצע תהליך מורכב ורגיש זה באיטיות: לדעת להיפרד נכון מפרק א', בלי קיצורי דרך, ולהצליח להתחבר נכון לפרק ב', גם כן בלי קיצורי דרך. מוצעים טיפים מעשיים כיצד לבצע זאת.

לגלות את הקוסם הפנימי אצל ילדים

במאמר מוצעת שיטה של עשיית קסמים עם ילדים תוך כדי דיאלוג איתם על משמעות דימויי הקוסם והקסמים. כך הילדים לא רק ייהנו מהקסמים, אלא גם יגלו שהם קוסמים בפועל ותשורטט הדרך לטיפוח הקוסם הפנימי שבתוכם.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן