פרגון החודש: יעלה שפירא – מחנכת תינוקות מלידה ועד שלוש, יועצת ומלווה הורות ראשונית (דולה פוסט פארטום)

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

יעלה שפירא, מחנכת תינוקות מלידה ועד שלוש, יועצת ומלווה הורות ראשונית (דולה פוסט פארטום). "משנודע לי שיעלה מקימה את הבית של יולה, התרשמתי מאוד מהחלום של יעלה - לעזור להורים צעירים בראשית דרכם ממקום של ידע מקצועי ואהבה אנושית - ועקבתי בהשתאות אחר נחישותה להגשים את החלום, ללכת עד הסוף עם מה שהיא מאמינה בו."

יעלה שפירא, מחנכת תינוקות מלידה ועד שלוש, יועצת ומלווה הורות ראשונית (דולה פוסט פארטום).sop-resize-200-10393696_774929585881495_2382252262766144563_n-1-1

יעלה, אימא ל-4 ילדים, עבדה במערכת החינוך בקיבוץ עין החורש כ-17 שנה כמובילה בבית התינוקות, וכגננת בפעוטון והגנון. יעלה, בעלת תעודה של דולה פוסט-פארטום, מציעה ליווי ותמיכה מקצועיים להורים בשלבים הראשונים שאחרי הלידה.

לפני כתשעה חודשים (…) הקימה יעלה בקיבוץ עין החורש את הבית של יולה – מרכז חוויה והעשרה להורה ולילד, לגוף ולנפש. זהו מקום של מפגש באווירה אינטימית לשלבים הראשונים של טרום הורות והורות בשנותיה הראשונות. הבית של יולה מציע מגוון פעילויות להורה ולילד, לכל אחד לחוד ולשניהם יחד. האם יכולה להתפנק במגוון טיפולים הוליסטיים (שיאצו, רפלקסולוגיה, מסאז'ים שונים, דיקור סיני ועוד) לגוף ולנפש בזמן שהתינוק נמצא בידיים טובות ומקצועיות.

הכרתי את יעלה מרחוק שנים רבות, כל אימת שעברתי ליד בית הילדים שבו עבדה, וראיתי אותה בפעולה עם תינוקות וילדים קטנים: מאירת פנים, סבלנית, מחייכת, מלאת שמחת חיים. לאחר מכן "התהדקה" היכרותנו כשרקדנו ביחד באחד מחגי הקיבוץ, ושוב נהניתי מהרוח הטובה והכיפית שהשרתה סביבה. משנודע לי שיעלה מקימה את הבית של יולההתרשמתי מאוד מהחלום של יעלה – לעזור להורים צעירים בראשית דרכם ממקום של ידע מקצועי ואהבה אנושית – ועקבתי בהשתאות אחר נחישותה להגשים את החלום, ללכת עד הסוף עם מה שהיא מאמינה בו. ואכן הבית של יולה גדל ומתפתח להפליא בכל יום שחולף. אני בטוח שההורים שיעלה מלווה אותם נהנים לא רק בידע המקצועי שלה ומההדרכה המעשית המיטיבה בשלבי ההורות הראשוניים, אלא זוכים להתבשם מהרוח הטובה והאופטימית שהיא מקרינה, שכה נחוצה בחיים בכלל, ובתחילת ההורות בפרט.

 לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן *

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן