פרגון החודש: יולי אלמוג – תופרת

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון חודש פברואר 2016 ליולי אלמוג, תופרת ויזמית ברוכת כשרונות.

מאת: חיים עמית, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך, יועץ ארגוני

מחבר הספרים: הורים בטוחים בעצמם, מודן, 2012

הורים כמנהיגים, מודן, 2006  והורים כבני אדם, ספרית פועלים, 1997

מנהל אתרי האינטרנט: "עמית בעין החורש" ו"לומדים מהבית עם הפסיכולוג חיים עמית"

 

יולי אלמוג

יולי אלמוג, תופרת. רעיה ואם לארבעה ילדים. לפני כ-25 שנים, בעקבות המלצה של שכנה שהבחינה בכישוריה, החליטה יולי לעשות הסבה מקצועית ממנהלת חשבונות לתחום שקרוב לליבה, והלכה ללמוד תדמיתנות ותפירה. מאז ועד היום התמחתה יולי בתפירת שמלות ערב, שמלות לנשפים, תחפושות לפורים, גזרות ועוד. בשלוש השנים האחרונות אף פיתחה LINE חדש להלבשת המטבח, מתוך צורך אישי שלה ומתוך בקשות של לקוחותיה.

מטבחכותבת יולי: "כמו רבים אחרים, גם אני מבלה שעות רבות במטבח. הכנת ארוחות לארבעת ילדי, שטיפת הכלים, סידור הקניות ועוד משימות שגרתיות… האמת? אני מאד אוהבת את המטבח שלי. כשמגיעות חברות לכוס קפה אנחנו בוחרות הרבה פעמים לשבת דווקא במטבח השקט והחמים. לכן היה לי חשוב לצאת עם קו של מוצרים מעוצבים למטבח, שיוסיפו נגיעה אישית, נוחות וצבע לבית."

כדי לפתח עוד יותר את נישת "הלבשת המטבח", צירפה אליה יולי בחודשים האחרונים את חברתה מיקי קוכמן, שלא הסתפקה רק בתחום השיווק והניהול של העסק, אלא אף הביאה רעיונות נוספים לשותפות. ביחד הקימו לאחרונה אתר חדש ומדליק באינטרנט: "יולי – תופרים יופי של בית".

אני מכיר את יולי ואת בעלה שמעון מזה כחמש שנים, על רקע משפחתי: צעיר בני נשוי לבתה. מה שהתחיל מהיכרות רופפת בינינו, רשמית וזהירה הפך במהירות לידידות, שקשורה כמובן לילדינו אך מפליגה הרבה מעבר לכך. התרשמתי מאישיותה הלבבית והפתוחה של יולי, מגישתה החמה והמקבלת, ומיכולתה המעולה לשתף פעולה גם במצבים רגשיים מורכבים.

לאחרונה עקבתי בהתפעלות אחר היוזמה והיצירתיות של יולי להתחדש ולפתח את תחום עיסוקה, תפירה. תמיד מרשימה אותי יכולתם של אנשים לפרוץ נתיבים חדשים, במיוחד בתחומים מסורתיים, שמרניים בטבעם. ידוע המשפט המאתגר המיוחס לוולט דיסני "אם אתם יכולים לחלום על זה – אתם יכולים לעשות את זה". פחות ידוע הפתגם המיוחס ל-Leo Jozef Suenens, קרדינל בלגי שחי במאה הקודמת והרבה לעסוק בענייני אושר: "Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true”, ובתרגום חופשי שלי: "מאושרים הם אלה החולמים חלומות ומוכנים לשלם את המחיר הכרוך בהגשמתם". משפט חזוני זה מלווה אותי מנערות, הן לגבי עצמי בצמתים משמעותיים בחיי, והן לגבי אחרים, בהתבוננות בהם מרחוק כשהם מממשים את חלומותיהם.

יולי היא אחת מאלה שהגשימה חלום מקצועי אישי, ועל כך הערכתי הרבה אליה. 

 לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן *

אהבת? מוזמן לשתף

תגובה אחת

  1. וואו יולי רק רציתי להגיד לך תודה ענקית!
    על המוצרים שתפרת לאמא שלי ,ולי
    על הכיסוי למיקסר, על הכיסוי לסודה סטרים
    לסיר פלא אורז,לכיסוי של ידיות של המקרר ותנור
    בקיצור יפית את המטבח שלי ושל אימי
    בזכותך אני פשוט אוהבת את המטבח שלי
    הכל תפור כמו שרציתי
    במידות בצבע וקיצור בכול
    תודה ענקית
    ותודה שהכרתי אותך
    חריטן דורית
    חג פסח שמח תודה רבה לך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן