להתחיל מחדש נכון – עבודה עם משפחות בפרק ב' בחיים

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

סדנה חוויתית ועיונית כאחת לאנשי מקצוע בתחומי הטיפול והייעוץ בנושא עבודה עם הורים וילדים הנמצאים בפרק ב׳ בחיים.

השתלמות של יום, יומיים או שלושה ימים (בהתאם לצרכים וליכולות) המיועדת לאנשי מקצוע העובדים עם ילדים והורים במשפחות בפרק ב'.

יותר ויותר אנו נפגשים בעבודתנו בהורים וילדים הנמצאים בפרק ב׳ בחיים, כלומר חיים במשפחה מורכבת/מחוברת, בין אם על רקע גירושין ובין אם על רקע אלמנות בפרק א' שלהם. מהם התהליכים האופייניים למשפחות בפרק ב׳? מהם הקונפליקטים השכיחים בין בני הזוג ובינם לבין ילדיהם במשפחות אלה? מהן הטעויות האופייניות של הורים ובני זוג בפרק ב', שעלולות להביא להתפרקות המשפחה החדשה? מהן דרכי הטיפוח הייחודיות בפרק ב' שבכוחן להביא לשגשוגו של תא משפחתי מורכב זה? מהן האסטרטגיות הטיפוליות שצריכות להנחות אותנו בעבודה עם הורים ועם ילדים בפרק ב'? מהם הכלים הטיפוליים שכדאי להיעזר בהם במיוחד בעבודה עם משפחות מחוברות? אלה השאלות העיקריות בהן תעסוק ההשתלמות.

בהשתלמות ייעשה שילוב של למידה עיונית יחד עם שיתוף של חוויות וידע אישיים, תיאורי טיפולים, התנסויות אישיות וקבוצתיות ומשחקי תפקיד.

 

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

תקווה יוצרת מציאות – הרצאה

הרצאה מחדשת ורבת השראה על כוחה של התקווה לייצר מציאות, אישית או חברתית, טובה יותר. בהרצאה יפורטו שלושת מרכיבי התקווה – רצון, היתכנות ועשייה – ויוצעו כלים מעשיים להעצמתם, כדי שאכן תהיה זאת תקווה יוצרת מציאות.

חיזוק ביטחון עצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים – סדנת למידה לאנשי מקצוע

סדנה חוויתית, מחדשת ומעשירה, שמטרתה ללמד אנשי מקצוע כיצד לחזק את ביטחונם העצמי של ילדים באמצעות לימוד קסמים פשוטים. הסדנה מיועדת לאנשי מקצוע בתחומי הייעוץ, הטיפול וההדרכה, מאמנים אישיים, מנחי קבוצות. הסדנה תועבר במשותף על ידי  אוֹרי אשכנזי, קוסם, מנטליסט ומאמן; וחיים עמית, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן