- This topic has 5 תגובות, משתתף 1, and was last updated לפני 2 שנים, 9 חודשים by .
-
דיון
-
היי, מצב קצת מורכב ואני אשמח לעזרה כי אני די אובדת עצות איך לעזור לבת ה5 שלי. שיחת סוף שנה עם הגננת. היא העלתה כמה קשיים שקורים בגן שמאוד היה עצוב לשמוע. אחד הדברים זה העיניין החברתי. יש לה 4 חברים קבועים שאיתם היא משחקת לרוב ועוד 2-3 שלפעמים ביחד. מעבר, יש חבורת בנים שמעליבים אותה. אומרים לה כל מיני דברים ודוחפים אותה, רודפים אחריה. גם הילדה מספרת על זה. הגננת אומרת שזה קורה עם עוד ילדים אבל איתה בעיקר כי היא נתפסת כחלשה בגן. מעבר לזה יש לה גם קושי בוויסות רגשי וכשהיא מתרגשת היא קופצנית וצוחקת בקול או לפעמים מתפרצת כשכועסת ויש ילדים שמרגישים שזה קצת מוזר ומציקים לה. עם החברים הכל בסדר והם אוהבים אותה והיא אותם. העיניין הוא שהגננת אומרת שכשזה קורה היא לא תמיד נגשת ומספרת ולכן קשה לה לטפל בזה ובגלל שהיא לא תמיד מספרת הם ממשיכים עם זה. באופן כללי היא לא הכי פתוחה עם צוות הגן. היא כן מדברת איתם, שואלת, משתתפת במפגשים ופעילויות אבל מרוחקת מהן. גם מבחינת היכולות שלה (היא מאוד מתקדמת מבחינה לימודית) היא לא מראה בגן לדוגמה, היא יודעת לזהות את כל האותיות, כותבת כמה מילים, סופרת אבל כשהגננת עשתה מיפויים לכיתה א (למרות שהיא בטווח הגילים שלא עולים לא. זה גן משולב טרום חובה וחובה) היא פתאום לא ספרה יותר מ10 ו"לא ידעה" את סדר האותיות. היא יודעת את הדברים האלו משנה שעברה כבר ואפילו את הabc יודעת. משום מה בגן היא לא מראה את היכולות שלה, לא מביאה את עצמה לידי ביטוי והצוות מרגיש שהיא לא מתקשרת איתם וזה קורה רק בגן. בכל סיטואציה אחרת היא מתקשרת נהדר משפחה, חברים ואפילו עם אנשים שהיא פוגשת לראשונה כמו באירועים וטיולים. אנחנו יודעים שהיא מאוד רגישה וגם על העיניין של הוויסות הרגשי ורוצים לעזור. השאלה היא למה דווקא בגן היא נסגרת מול הצוות ואיזה טיפול יכול להתאים לה?