מור אסאל – עיתונאית ובלוגרית

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון חודש פברואר 2014 למור אסאל - עיתונאית ובלוגרית, שלמדתי ממנה רבות בנושאים שביקשה שאלמד את קוראיה.

מור אסאל. מגדירה את עצמה בשלוש מילים: שואלת, כותבת, מטפלת. בחייה המקצועיים מור היא עיתונאית ב"לאשה", שכותבת בעיקר על הורות ועל יחסים זוגיים, ומחברת משותפת של "מלידה עד גיל שנה – המדריך הישראלי השלם לטיפול בתינוק" (עם ענת בר לב אפרתי). במקביל, היא מפתחת שיטת "לפתור את הבלתי פתיר" לפתרון קונפליקטים בין אישיים ובתוך עצמנו, ומרצה על הכלים שפיתחה (הרצאות שקשורות בעיקר לסוגיות בהורות וזוגיות), מטפלת בתטא הילינג ונומרולוגית.

בחיים האישיים מור היא בלוגרית, בעלת הבלוג "לפתור את הבלתי פתיר", שבו בכל שבוע היא מעלה סוגיה אחרת של התפתחות אישית, שאלה אחרת על העולם, החיים, ההורות  ובכלל. פוסטים אהובים עליה במיוחד הם תיאוריית הפאזללהיות אמא למתבגרת, יש לך זמןמור גרה במצפה הילה, והיא אמא לשלושה.

במהלך השנים התראיינתי רבות על ידי מור לכתבות שונות בעיתון "לאשה". "בא לך להתראיין בנושא של X?", היא שואלת אותי בחינניות בטלפון. "אני עושה כתבה בנושא Y. מתאים לך להתראיין?" היא כותבת לי בנינוחות. הראיונות עם מור שונים עבורי מראיונות שהתנסיתי בהם עם עיתונאים אחרים; הם תמיד חוויה לימודית עבורי. מור מראיינת אותי כדי ללמוד ממני על מה שאני מומחה בו, ואני מוצא את עצמי לומד ממנה תוך כדי הראיון: לחדד מסרים, להביא דוגמאות מעשיות, וגם, להסתכל על הנושא הידוע מזוויות ראייה חדשות ומרעננות. כשאני קורא את הפוסטים שהיא מפרסמת בשנים האחרונות בבלוג שלה, וכשאני רואה את נושאי הרצאותיה המרתקים והיצירתיים, ברור לי שאני לא טועה באבחנתי: מור היא באמת מומחית מיוחדת ומעניינת בנושאי הורות, זוגיות וחיים בכלל, המסתווה לעתים כעיתונאית…

* לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן