ד"ר עדה בקר – יועצת להורים לילדים בגיל הרך

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון החודש לד"ר עדה בקר, יועצת להורים לילדים בגיל הרך, בעיקר בתחום החברתי.

ד"ר עדה בקר, יועצת להורים לילדים בגיל הרך, בעיקר בתחום החברתי. בהכשרתה היא יועצת התפתחותית לגיל הרך, לימדה בסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת תל אביב, והדריכה ופיקחה בגנים ומעונות-יום.

לפני ארבע שנים יצא לאור ספרה: "עם מי שיחקת בגן היום? עולמם החברתי של ילדים בגיל הרך" (הוצאת מכון מופ"ת). בעקבותיו היא פתחה מיזם "לגדל ילד חברותי" (www.socialkid.co.il), שהצליח ליצור מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של התחום החברתי בחייהם של ילדים צעירים ולצורך להקנות להם מיומנויות חברתיות יעילות  שיעזרו להם ליצור קשרים חברתיים תוך שיתוף פעולה וללא תוקפנות.

מזה 13 שנה מנהלת ד"ר עדה בקר, במשותף עם ליזי דוידי, את אתר "הגיל הרך" (www.gilrach.co.il), אתר ידע גדול (למעלה מ-700 מאמרים) המיועד להורים ולאנשי מקצוע והעוסק בכל תחומי ההתפתחות והחינוך בגיל הרך. כמו כן ברשותה אתר אישי העוסק במרכיבים הטיפוליים בתחום הגיל הרך (www.adabecker.com), ואליו ניתן לפנות לקבלת יעוץ והדרכה פרטניים.

על אף ששמעתי על עדה דברים טובים כבר לפני שנים רבות, במהלך בעבודתי בסמינר הקיבוצים, היכרות אישית בינינו נוצרה רק לפני מספר שנים. הרציתי ביום עיון לגננות שגם היא הרצתה בו, והתרשמתי עמוקות מהיקף ידיעותיה על ההתפתחות החברתית של ילדים, ומיכולתה לגייס אנשי חינוך והורים לחזון החינוך החברתי שלה. היכרנו. בעקבות זאת קראתי בשקיקה את ספרה המעולה "עם מי שיחקת בגן היום?" - ספר מומלץ לאנשי מקצוע ולהורים בכל מה שקשור להתפתחות חברתית של ילדים קטנים. בהמשך ביקשתי את עזרתה בקריאה ביקורתית של טיוטת פרק העוסק ביחסים חברתיים מספרי "הורים בטוחים בעצמם - מנהיגות הורית בגיל הרך". היא ניאותה ברצון ואף העירה מספר הערות ביקורתיות בונות, שסייעו לי. במהלך השנים האחרונות אני עוקב בהערכה רבה ובהתפעלות כנה אחר נחישותה של עדה ליישם בצורה מעשית את חזונה ליצור חברה הרמונית שנעים לגדול ולחיות בה, ילדים  ומבוגרים כאחד.

* לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן