ד"ר עדנה כצנלסון – פסיכולוגית קלינית, חינוכית והתפתחותית

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון חודש אפריל לד"ר עדנה כצנלסון, פסיכולוגית קלינית, חינוכית והתפתחותית, שספריה בתחום התפתחות הילד, והתורה הפסיכולוגית ההתפתחותית שהיא "מרביצה" מזה שנים לפסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים, משביחים בצורה משמעותית את כל נושא הפסיכולוגיה ההתפתחותית והדרכת הורים בארץ.

דר' עדנה כצנלסון, פסיכולוגית קלינית, חינוכית, התפתחותית. מלמדת באוניברסיטת תל אביב במגמת הקלינית של הילד בחוג למדעי הפסיכולוגיה, ובבית הספר לרפואה. מטפלת בילדים ומבוגרים ומדריכה הורים ומורים. בנוסף מרצה בנושאי הורות וחינוך בפורומים מגוונים, ויועצת לגופים שונים בנושאי פסיכולוגיה:  ednak@post.tau.ac.il 

דר' עדנה כצנלסון כתבה עד כה חמישה ספרים בנושא הדרכת הורים, ביניהם  'משבר ושינוי בחיי הילד ומשפחתו' (יחד עם פרופ' עמירם רביב), 'הורים- ילדים ומה שביניהם'  (עמיחי), ו'דיאלוג עם ילדים' (דביר), שהם רבי- מכר. לאחרונה כתבה גם ספר הדרכה לסבים וסבתות: 'סבאות עכשיו' עם פרופ' עמירם רביב (כנרת זמורה- ביתן). ד"ר עדנה כצנלסון מלווה  גם כותבי ספרים לילדים. האחרון שבהם הוא 'הכוכב של סבתא' שכתב יובל אטד לילדיו, לאחר שסבתא רבתה שלהם מתה. כמו כן כותבת  שנים ארוכות  מדור קבוע בנושאי הורות בעיתון מעריב.

את עדנה הכרתי לראשונה, לא הכרות אישית אלא מקצועית, עוד בזמן לימודי לתואר שני במגמה הקלינית של הילד באוניברסיטת תל אביב, שם עדנה מלמדת עד היום. ספרה החשוב (אותו כתבה יחד עם פרופסור עמירם רביב), 'משבר ושינוי בחיי הילד ומשפחתו', היה ועודנו ספר חובה עבור כל פסיכולוג בכלל ועבור פסיכולוגים חינוכיים בפרט. במהלך השנים הצטלבו דרכינו מספר פעמים: בכנסים, בהשתלמויות, בהפניות וגם בהתייעצויות, מקצועיות ואישיות. עדנה גם הסכימה בלבביות לקרוא טיוטת פרק אחד בספרי האחרון, "הורים בטוחים בעצמם", ולהעיר הערכות מחכימות ומעודדות לגביו ולגבי הספר בכלל. תמיד התרשמתי מגישתה הידידותית והאנושית, מרוחב ידיעותיה המקצועיות, ומיכולתה להתייחס לעניינים פסיכולוגיים עמוקים בצורה ברורה ופשוטה, שווה לכל נפש. ספריה של עדנה בתחום התפתחות הילד, והתורה הפסיכולוגית ההתפתחותית שהיא "מרביצה" מזה שנים לפסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים, משביחים בצורה משמעותית את כל נושא הפסיכולוגיה ההתפתחותית והדרכת הורים בארץ. על כך ראויה עדנה להערכה ולהוקרה רבים.

* לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן

אהבת? מוזמן לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן