דיאנה אידלמן – יועצת משפחתית וזוגית

נכתב על ידי חיים עמית

פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך ויועץ ארגוני.

פרגון חודש מרץ לדיאנה אידלמן, יועצת משפחתית וזוגית, רבת זכויות בשינוי ההתייחסות בארץ להורות בכלל, ולהורות צעירה בפרט.

דיאנה אידלמן, יועצת משפחתית וזוגית, מנחת קבוצות מבוגרים בעלת התמחות במשפחה וקריירה, בעלת קליניקה משגשגת לליווי תהליכים אישיים וזוגיים. דיאנה מרצה על הורות, זוגיות והתפתחות הילד וההורה, במסגרות ציבוריות, פרטיות ובחברות, והיא עוסקת בבניית מודלים לתמיכה בזוגות בממשק שבין הבית לבין העבודה.

דיאנה הקימה את "בראשית" – שירות תמיכה וייעוץ בהורים חדשים. בהמשך היא כתבה את הספר "הכנה להורות" שיצא בהוצאת "כתר" ב-2005, "על הקטנים שהופכים אותנו לגדולים". דיאנה היתה בין מייסדות "דיאדה",  מרכז הדרכה ובילוי לילדים, הורים והורים שבדרך, וניהלה את תחום ההורות ברשת "דיאדה", עד עזיבתה לקליניקה הפרטית שלה ב2008.

הכרותי עם דיאנה החלה לאחר שדיאנה שמעה אותי מספר פעמים מרצה במכללת סמינר הקיבוצים, ובגישתה הישירה והפתוחה הציעה לי להיפגש כדי לנסות לקדם את מה שהיה חשוב לה באותה עת, ועדיין חשוב לה – שינוי תפיסת מקום העבודה בקשר למקומה של הזוגיות בחיים. נפגשנו מספר פעמים לאורך תקופה ארוכה, פגישות מעניינות, מרגשות ויצירתיות שהתפרשו על פני מספר תחומים. נהניתי להיפגש עם אישה מקסימה, חכמה, צנועה ויצירתית. בפגישות אלה למדתי להכיר ולהעריך את גישתה החברתית הנחושה של דיאנה: שאיפתה לתרום לשינוי חברתי אמיתי בכל מה שקשור לתפיסת ההורות והזוגיות בחיים המודרניים. יוזמותיה הקודמות של דיאנה – "בראשית", "הכנה להורות", "דיאדה" – היו תרומה אדירה לשינוי ההתייחסות בארץ להורות, ובעיקר למעבר להורות. לשמחתי, ניאותה דיאנה לפני מספר שנים לקרוא את הפרק הרביעי העוסק בבעיות שינה בספרי "הורים בטוחים בעצמם – מנהיגות הורית בגיל הרך", ולהעיר לי הערות חכמות ומאתגרות, וגם על כך אני  מודה לה מאוד.

* לכל שאר הפרגונים, לחצו כאן

אהבת? מוזמן לשתף

תגובה אחת

  1. איזה כף לראות פרגון הדדי בין שני מטפלים אהובים ומוערכים שעזרו לי רבות בצמתים מורכבים של חיי.
    יעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לקרוא עוד?

לקבלת טיפים ומידע בנושאי משפחה, חינוך, קהילה וארגונים השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת

במאמר זה אהרהר בשני היבטים של חירות פנימית, שנראים לכאורה מנוגדים: חופש לִרְצוֹת וחופש מִלִּרְצוֹת. אבהיר מהם סימני האזהרה לאפשרות של איבודם ואציין את הפעולות הנדרשות למימושם.

חיזוק, פיתוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול

מטרתו של המאמר לסייע לחיזוק, טיפוח ושיקום תקווה בייעוץ ובטיפול, במיוחד בשעה קשה זאת בישראל. במרכז המאמר יוצג מודל תקווה מעשי, רה"ע, הכולל שלושה מרכיבים של תקווה: רצון (המרכיב הרגשי), היתכנות (המרכיב השכלי) ועשייה (המרכיב ההתנהגותי). יוצעו כלים מעשיים לחיזוקם, טיפוחם ואף שיקומם של כל אחד ממרכיבים אלה בייעוץ ובטיפול נפשיים.

עוד באתר מנהיגות בחיים:

דילוג לתוכן